Навчально-виховна робота

У коледжі у відповідності з Законом України «Про вищу освіту» та Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо питань студентського самоврядування» діє студентське самоврядування. Студентське самоврядування на рівні коледжу представлене студентським  комітетом, Радою з профілактики правопорушень, студентським профспілковим комітетом, на рівні гуртожитку – студентською радою гуртожитку, на рівні відділення – старостатом, на рівні групи – старостою, профоргом, фізоргом, культоргом. Робота органів студентського самоврядування планується. Засідання студкому коледжу проводяться щомісячно. На засідання запрошуються старости, профгрупорги, завідувачі відділень, голова профкому студентів, заступник директора з виховної роботи. На  них обговорюється успішність студентів, поведінка, проведення заходів та інші питання життєдіяльності студентських колективів. Значна увага приділяється проведенню конкурсу  на звання «Краща група семестру». Група, яка виборола перше місце, нагороджується туристичною поїздкою. В 2010 році студенти відвідали батьківщину тричі Героя Радянського Союзу, маршала авіації випускника навчального закладу І.М. Кожедуба. Активну участь студенти на чолі з студкомом брали у проведенні міського свята «Ярмарок професій», у відзначенні 90-річчя з дня народження І.М. Кожедуба, у проведенні благодійної акції «Від серця до серця», «Подаруй  усмішку дітям» з відвідуванням школи-інтернату з концертом та солодкими подарунками.  
Раз на семестр проводиться круглий стіл - зустріч активу груп з адміністрацією коледжу, на якій вирішуються проблемні питання пов’язані з  навчанням, умовами проживання в гуртожитку, проведенням  вільного часу студентами та намічаються шляхи їх вирішення.
В  тісному контакті з студкомом працює профспілковий комітет студентів, який свою роботу направляє на відстоювання інтересів студентів та їх соціальний захист. Соціально незахищеним студентам надається  матеріальна допомога.  Адміністрація коледжу не проводить жодних дій щодо студентів без погодження з профкомом студентів.
Раз на місяць проводиться засідання старостату по відділеннях. На них розглядаються питання виконання графіків лабораторних та практичних робіт, курсових та дипломних проектів, успішність та відвідування занять, оформлення документації.
Старости груп кожного дня ведуть журнал відвідування занять студентів, при цьому з’ясовуються причини відсутності студентів на заняттях. Колективи груп на чолі з активом спрямовують зусилля на зменшення пропусків занять без поважних причин.
Для студентів, які приїхали на навчання в коледж з інших населених пунктів, є гуртожиток з проектною потужністю 250 ліжкомісць. Гуртожитком студенти забезпечені на 100%. Значну роль у проведенні роботи в гуртожитку відіграє студентська рада. Вона бере участь в поселенні та виселенні з нього, організовує змагання на кращу кімнату, контролює санітарний стан житлових та побутових приміщень, організовує та проводить дозвілля студентів, порушує клопотання про заохочення кращих мешканців.
Члени органів студентського самоврядування беруть участь у засіданнях педагогічної ради, зборах колективу коледжу, засіданнях стипендіальної комісії, Ради з профілактики правопорушень.

Хіміко-технологічний коледж імені Івана Кожедуба, окрім усіх необхідних складових, для здобуття базової вищої освіти має розвинену соціальну інфраструктуру для студентів та співробітників.
Для студентів, які приїхали на навчання в коледж з інших населених пунктів, є гуртожиток з проектною потужністю 250 ліжкомісць. На сьогоднішній день гуртожитком студенти забезпечені на 100%. У гуртожитку проживають 65 студентів коледжу. Для них створені всі необхідні  умови: закінчено ремонт приміщень загального користування, на кожному поверсі є  2 кухні, обладнані кімнати самопідготовки, гігієни жінки, душові, приміщення для відпочинку. У кімнатах проживає  2-3 студенти. Гуртожиток знаходиться на території коледжу, тому його мешканці користуються спортивною базою, послугами студентського клубу та бібліотеки. Крім того, раз на тиждень тут працює співробітник бібліотеки, який забезпечує студентів літературою.
Належна увага в коледжі приділяється фізичному вихованню, здоровому способу життя, дозвіллю студентів. До створеного на базі коледжу спортивного клубу «Олімп» входить зала з тренажерами (325 кв. м.), ігрова зала (684  кв. м.) спортивний майданчик з гімнастичним обладнанням та з полем для гри в міні-футбол, спортивний комплекс «Свема» із спортивною залою, футбольним полем, біговими доріжками та іншою інфраструктурою. Працюють секції баскетболу, волейболу, легкої атлетики, міні-футболу, настільного тенісу, фітнесу, атлетичної гімнастики, групи здоров’я для студентів та працівників коледжу. У спортивних секціях займаються близько 25% студентів. Традиційним стало проведення спортивного свята «День здоров’я» на базі спортивного комплексу «Свема» з 100% охопленням всіх навчальних  груп коледжу. За наслідками роботи  з фізичного виховання та спорту у 2009-2010 навчальному році  коледж  нагороджений  Грамотою управління освіти  і науки Сумської облдержадміністрації за перше місце в обласному  огляді-конкурсі на кращий стан фізичного виховання та спорту серед ВНЗ I-II рівнів акредитації.
У вільний час студенти займаються в гуртках студентського клубу: народному хореографічному колективі «Світанок», народному колективі естрадних мініатюр «Спецсміх», вокальному ансамблі «Сузір’я», у групі акробатики. Впродовж останніх років «Світанок» постійно виборює перше місце в обласному фестивалі «Студентська весна», посідає призові місця в республіканських та міжнародних фестивалях і конкурсах: «Слов’янський кубок», «Усі ми діти твої, Україно», «Алупка скликає друзів» та інших. Народний колектив естрадних мініатюр «Спецсміх» бере активну участь у міських концертах, є призером та лауреатом обласного конкурсу «Студентська весна», користується популярністю серед викладачів та студентів. Вокальний ансамбль «Сузір’я» - постійний учасник та призер багатьох міських, обласних та республіканських конкурсів: «Пісенний зорепад», «Кролевецькі рушники», «Студентська весна» та інших. Неодноразово виступав перед глядачами Ямпільського, Новгород-Сіверського, Середино-Будського, Кролевецького, Шосткинського районів.
Двічі за семестр відбувається зустріч адміністрації коледжу з активом студентів. На цих зустрічах вирішуються питання, пов’язані з поліпшенням організації навчально-виховного процесу, створенню нормальних соціально-побутових умов у гуртожитку, проведенням вільного часу студентів.
На базі їдальні працює буфет на 240 місць.
У навчальному закладі працює практичний психолог. Пріоритетними напрямками роботи якого є:
- забезпечення індивідуального підходу до кожного студента на основі його психолого-педагогічного вивчення;
- сприяння повноцінній адаптації студентів-першокурсників;
- сприяння повноцінному особистому розвитку.
Реалізація цих напрямків здійснюється шляхом проведення анкетування та тестування; індивідуального та групового консультування з питань саморозвитку, самоаналізу, подолання стресу та особистих проблем студентства, просвітницької роботи серед викладачів щодо студентів різного віку та психолого-педагогічних методів роботи з ними, корекційних і  тренінгових занять, спрямованих на адаптацію студентів-першокурсників до нових умов навчання, набуття комунікативних навичок та особистісної цілеспрямованості.
Щорічно проводиться медичний огляд студентів. За результатами профілактичного медогляду у жовтні 2010 року з оглянутих 540 студентів:
422 стоять на диспансерному обліку;
62 віднесено за станом здоров’я до спецмедгрупи;
7 звільнено від занять з фізичного виховання.
Згідно з графіком у коледжі проводиться санація ротової порожнини студентів. Для цього обладнано кабінет з двома стоматологічними кріслами. Щоденно працює медичний кабінет.
З 20.01.2010 року у навчальному закладі створена служба практичного психолога. Пріоритетними напрямками роботи психологічної служби закладу є:

  • забезпечення індивідуального підходу до кожного студента на основі його психолого-педагогічного вивчення;
  • формування у студентів орієнтації на здоровий спосіб життя;
  • сприяння повноцінній адаптації студентів-першокурсників;
  • сприяння повноцінному особистісному розвитку;
  • гуманізація та демократизація освіти.